Friday, 31 January 2014

Feb Promotion-vita-lea

10 SEBAB VITALEA SHAKLEE MULTIVITAMIN TERBAIK DUNIA.!!


Tahukah anda? Vita-Lea Shaklee adalah multivitamin dan minirel PERTAMA di cipta di dunia! Asal usulnya, dari tahun 1915, dan ia lebih dkenali sebagai 'VITAlize-MINeral' yang disingkatkan menjadi vitamin. Memamng hebat produk Shaklee ni. Di sini juga Ida akan kongsikan 10 sebab Vita-Lea Shaklee Multivitamin terbaik DUNIA!!

10 SEBAB VITALEA SHAKLEE MULTIVITAMIN TERBAIK DUNIA

1) Pengasa Shaklee, Dr. Frrest C.Shaklee membangunkan produk Vitalized-Minirel dalam bentuk cecair. Namun, ianya adalah pada 90 tahun lepas. Kini, vitalea Shaklee adalah dalam bentuk tablet. Dengan hanya satu tablet, anda bileh mendapat 28 vitamin dan miniral penting yang diperlukan oleh tubuh! 1 BIJI DAHAJA SEHARI!


2) Diformulasikan secara komprehensif dan seimbang, selaras dengan RDA.

3) Di sokong oleh 7 KAJIAN KLINIKAL. Naka, Vita-Lea memang sudah terbukti secara sintifik.

4) Teknologi salutan mikro membantu dalam PEMBEBASAN SEGERA di dalam perut= Teknologi EXLO-TAB.

5) Vitamin dan Miniral yang mudah berintegrasi dengan protein untuk penterapan pantas oleh usrsus kecil.

Keratan Pintas Vita-Lea Shaklee

6) Vita-Lea telah menjalani lebih daripada 340 kawalan mutu untuk memastikan ketulinan dan keberkesanan produk.

7) Ujian klinikal telah terbukti dengan pengambila Vita-Lea Shaklee selama setahun dapat mengurangkan resiko jatuh sakit sebanyak 65%.

8) Vita-Lea Shaklee telah dinobatkan dan diperakui sebagai BEST MULTIVITAMIN di Public Interest pada tahun 2000

9) Telah disyorkan oleh Pakar Kesitahan di DUINA..

10) Ramai pengguna telah berpuas hati dengan keberkesanan Vita-Lea Shaklee. Anda bila lagi?




PANTASNYA PEMBEBASAN VITALIA DALAM AIR...!!


Berminat nak cuba produk shaklee? Hubungi saya di:
sms/whatsapp/weechat:019-4513242 (asneeda)
#consultasi sevara percuma
#COD sekitar Seberang Perai, Kulim, Bukit Mertajam

Eczema hilang dalam masa 5 hari dengan Shaklee

Assalamualaikum. Semalam ada seorang saudara melayangkan email bertanyakan tentang Eczema yang membelengu beliau. Maka, hari ni kita studi sikit tentang ezcema dan bagaimana Shaklee boleh hilangkan eczema dalam masa yang singkat.

APA ITU ECZEMA?

Eczema merupakan masalah penyakit kulit yang biasa dialami di kalangan bayi yang berumur antara 2 - 6 bulan. Salah satu jenis ezcema ialah "Atopic Dermatitis."

"Atopic" adalah satu masalah genetik yang akan menyebabkan daya tahan mekanisme pesakit menjadi abnormal dan kemudian mencetuskan simptom "oversensitivity."

Sungguhpun keadaan akan bertambah baik apabila bayi mencapai umur 6 tahun, kemungkinan masalah kulit eczema berkekalan sehingga dewasa ada berlaku.

Walaupun eczema bukan penyakit berjangkit, ia masih merupakan penyakit yang komplikasi yang sering menyebabkankeresahan dan ketidakselesaan pada pesakit.

GEJALA-GEJALA ECZEMA

Acute Eczema
  • "Erythema", kulit berasa panas, bergejolak dan gatal, keradangan.
  • "Papules", pembentukan tompok-tompok merah.
 Eczema Kronik
  • Kulit mejadi kering, berair dan bersisik.
  • Kulit menebal, menjadi kasar dan berkedut.

APAKAH PUNCA ECZEMA?

Hingga kini, punca sebenar eczema masih belum dikenalpasti dengan sepenuhnya. Terdapat beberapa faktor dalaman dan luaran yang mencetuskan eczema seperti berikut:

Faktor-faktor Dalaman (Fizikal)
  • Ahli keluarga yang mempunyai sejarah yang mengalami penyakit eczema, asma atau allergi rhinitis.
  • Perubahan emosi yang ketara seperti keresahan dan stres.
  • Pemakanan dan minuman seperti alkohol, makanan tenusu, gandum, telur, makanan laut, pengawet dan pewarna makanan.
Faktor-faktor Luaran (Persekitaran)
  • Bahan-bahan iritasi: Asap rokok, bahan-bahan kimia, cuaca yang terlalu panas dan lembap atau di sebaliknya.
  • Alahan (Allergens): Sabun, syampu, serbuk bahan pencuci, kosmetik, kulat, debunga, haiwan peliharaan dan hama habuk rumah (house dust mites).

BAGAIMANA KITARAN ECZEMA?
  
Eczema disifatkan sebagai kecacatan fungsi penghadang kulit yang menyebabkan "allergens" atau alahan mudah meresap ke lapisan kulit dan seterusnya mengakibatkan kehilangan kelembapan kulit yang banyak.

Eczema menyebabkan kegatalan yang amat dan keinginan untuk menggaru. Tahap kegatalan akan meningkat apabila kulit semaking kering. Jika digaru berulangan, lapisan kulit akan terkoyak dan mula meruam. Kitar ini akan berulang dan boleh diringkaskan seperti gambar rajah di bawah
APAKAH LANGKAH UNTUK ELAKKAN ECZEMA MENJADI TERUK?


Langkah-langkah untuk mengelakkan pencetusan ezcema dan pemulihan fungsi penghadang kulit patut diambil.
  • Mengawal kitar ezcema dengan melembapkan kulit.
  • Mengubati keradangan.


Langkah-langkah Pengawalan Harian:
  • Elakkan daripada menggunakan sabun yang mengandungi bahan kimia yang menyebabkan iritasi kulit.
  • Gunakan krim/losyen dengan kerap untuk melembapkan kulit walaupun dalam keadaan eczema. Ini dapat mengurangkan pergantungan kepada rawatan topikal.


Shaklee mempunyai beberapa produk bagi mereka yang mempunyai masalah eczema.

RAWATAN DALAMAN



Alfalfa merupakan raja bagi segala tumbuhan dan herba. Alfalfa Complex Shaklee kaya dengan kandungan klorofil yang dapat membantu masalah penyakit kulit seperti eczema.

 

Omega Guard mempunyai Omega 3 yang bersifat anti inflamasi yang dapat mengawal keradangan kulit serta dapat menghaluskan kulit dan meningkatkan imuniti kulit terhadap jangkitan.



Meal Shakes dan ESP baik untuk pemulihan luka dan proses pengantian sel baru yang lebih sihat. Sel badan yang sihat memudahkan penyerapan nutrien dalam badan seterusnya memulihkan luka eczema dengan cepat.



Mereka yang mempunyai eczema dikaitkan dengan sistem imuniti yang rendah dan abnormal untuk melawan sebarang jangkitan kulit. Maka, Nutriferon sangat digalakkan bagi mereka yang mempunyai masalah imuniti badan yang rendah.
 
RAWATAN LUARAN




Boleh disapu dapat tempat yang terdapat jangkitan eczema. Herbal Blend Shaklee sangat sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah eczema kering dan kulit kasar.
*tidak sesuai bagi eczema berair.




Basic H2 Shaklee sangat sesuai untuk digunakan bagi mereka yang alah kepada sabun yang mempunyai bahan kimia. Campuran 5 titis Basic H2 ke dalam baldi mandian sudah mencukupi untuk mengering dan merawat eczema. 
*tidak sesuai untuk pesakit eczema kering kerana boleh menyebabkan kulit bertambah kering dan bersisik.




Boleh di sapu untuk menghilangkan luka eczema berair dan memudarkan parut. 

Disini saya kongsikan testimonial pesakit yang bebas eczema dengan Shaklee dan izin Allah swt.

Testimoni 1: Penggunaan Vitamin E, Omega Guard dan ESP





Testimoni 2: Kemujaraban Omega Guard




Pengambilan produk-produk ini mungkin berbeza mengikut umur penghidap.


Bayi

Ibu yang menyusukan baby yang mengalami masalah eczema boleh ambil ESP & Omega Guard. Selain bagus utk Ibu, ianya juga boleh diterima oleh bayi melalui susu ibu.
Herbal Blend juga bagus disapu kepada baby yg ada eczema untuk kurangkn rasa gatal dan pedih. Vitamin E juga boleh disapu kepada tempat yg luka.

Kanak-kanak  2-4 tahun

Omega Guard boleh diberikan kepada kanak-kanak lebih dari 2 tahun utk kawal dan rawat masalah eczema. Pengambilan boleh rujuk kepada saya.
Meal Shakes juga boleh diberikan untuk baiki kulit yg rosak n berparut

Kanak-kanak 4-12 tahun

Mealshake+ESP+Omega Guard untuk merawat kulit. Herbal Blend dan Vitamin E boleh digunakan untuk merawat luka.

Remaja dan dewasa

Remaja dan dewasa boleh ambil semua yang saya cadangkan termasuk ESP+Meal Shakes+Vitamin E+Herbal Blend+Omega Guard +Alfalfa. Cara pengambilan dan kesesuaian boleh refer pada saya.

Tak semestinya kena ambil semua yang saya cadangkan. Pilih suplemen mengikut kesesuaian dan keperluan anda.

Thursday, 30 January 2014

Merawat Ekzema dan Sakit Kulit dengan Shaklee

Merawat Ekzema dan Sakit Kulit dengan Shaklee


Segeralah merawat Ekzema!

Salam ceria semua! Adakah hari ini Fantastic bagi yuoools? Senyumlah selalu kerana senyum boleh memberi impak positif pada diri kita. Kalau kena ekzema pun muka mesti kena senyum juga. Sedap mengaru tu cer senyum siket sambil merawat ekzema dan sakit kulit tu. Tapi bagaimanakah nak merawatnya? 

Ekzema ialah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik.


Jangan susah hati. Shaklee ada pelbagai vitamin yang mampu mengembalikan kecerian yuools. Sebelum tu mari kita mengetahui sedikit info mengenai ekzema ni.

Ekzema ialah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik. Penyakit ini ada kaitan dengan tindakbalas hipersensitif pada bahagian kulit, iaitu organ terbesar pada tubuh manusia.

Ekzema ialah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik.


Ekzema ini selalu terjadi di kalangan bayi dan kanak-kanak. Kulit akan menjadi gatal dan melepuh, berair dan jika digaru terlalu kuat boleh berdarah.Punca ekzema ini dari kecacatan struktur dan imun yang ada pada gen, yang akan menjejaskan sistem pertahanan kulit. Biasanya kawasan yang mudah terkena ekzema adalah muka, siku dan lutut,. Oleh kerana benteng pertahanan kulit amat sedikit, memudahkan bahan perengsa dan alergen menembusi benteng kulit dan menyebabkan ekzema. 

Penyakit ini boleh dihidapi pelbagai lapisan umur, termasuk kanak-kanak. Biasanya ia lebih banyak dihidapi kanak-kanak berusia kurang dua tahun. Ekzema adalah masalah kesihatan yang ada kaitan dengan penyakit genetik (diwarisi dari ibu bapa).

Jom kita baca cara merawat ekzema dan sakit kulit dengan Shaklee mengikut peringkat umur.
Bayi berumur kurang 1 tahun 
  • Ibu yang menyusukan anak yg mengalami masalah eczema boleh ambil ESP & Omega guard. Selain bagus utk Ibu, ianya juga boleh diterima oleh bayi melalui susu ibu.
  • Jika bayi mengalami ekzema kering, boleh sapukan Herbal Blend  Cream untuk mengurangkan rasa gatal dan pedih.
  • Vitamin E juga boleh disapu kepada tempat yg luka.


Kanak-kanak 1 tahun ke atas

  • Omega guard boleh diberikan kepada kanak-kanak lebih 1 tahun untuk kawal dan rawat masalah ekzema. 
  • Omega Guard membantu masalah ekzema dengan menguatkan membran sel-mencegah keradangan kulit  danmengurangkan kegatalan.
  • Mealshake yang kaya dengan multivitamin juga boleh diberikan untuk memperbaiki kulit yg rosak dan berparut
  • Herbal blend dan vitamin e boleh digunakan untuk merawat luka.

Remaja dan dewasa

  • Amalkan ESP dan fungsinya adalah membantu menghasilkan sel kulit yang sihat. Bila ekzema melanda, sel kulit akan rosak. Jadi ESP membantu mempercepatkan penghasilan sel kulit yang cantik.
  • Vitamin E terkenal dengan khasiatnya yang bagus untuk kulit. Ianya berfungsi melicinkan kulit dan merawat kulit yang rosak akibat eczema. Ia juga dapat membantu memudarkan parut dengan berkesan. Yang bagusnya Vitamin E Shaklee ini, ia mengandungi ekstrak biji anggur. Ekstrak biji anggur ini lah yang membuatkan kesan pemulihan kulit-kulit yang rosak itu berlaku lebih cepat. Vitamin E ini juga mengelakkan luka dari terkena jangkitan bakteria. Jadi tak perlu risau apa-apa, dia ala-ala ubat sapu kat luka. Dia memang formulated untuk memperbaiki sel kulit supaya luka sembuh, dan juga meningkatkan immune sistem yang bertindak melawan ekzema
  • Omega Guard ini adalah untuk memastikan kulit kekal lembap. Sepertimana yang kita tau, pengidap ekzema mempunyai kulit yang sangat sensitif. Kulit tak boleh kering, kerana ia akan menyebabkan rasa gatal dan pengidap akan mula menggaru. Omega Guard membantu masalah ekzema dengan menguatkan membran sel-mencegah keradangan kulit & mengurangkan kegatalan.
  • ESP dan Omega Guard ini diperlukan bagi mengelakkan ekzema itu terus merebak dan mengjangkiti tempat-tempat lain yg belum dijangkiti. Kedua- dua produk ini merawat kulit dari dalam.
  • Herbal Blend ini fungsinya adalah untuk melegakan gatal dan pedih-pedih akibat luka ekzema. Bila pakai disapu dengan Herbal Blend, kulit akan rasa sejuk, jadi gatal dan pedih akan beransur hilang.
  • Boleh juga ambil Meal Shakes yang kaya dengan multivitamin untuk merawat kulit yang rosak
  • Pengambilan Alfalfa boleh diamalkan. Ia bertindak menguatkan sistem dalaman badan dengan menyahkan toksin.

Tidak semestinya kena ambil semua apa yang saya cadangkan. Saya akan mencadangkan produk yang sesuai mengikut tahap ekzema yang dihidapi. Tapi alangkah bagusnya jika anda dapat mengamalkan semua produk vitamin ni. Maka dapatlah merawat ekzema dan sakit kulit ini dengan lebih optimum.

Fungsi Utama Vitamin E


Gambar atas ni la Vita-E Complex Shaklee kalau nak tau..ia berbentuk soft gel. Boleh picit buat masker kalau ada masalah jerawat. InsyaAllah cepat kecut. Ada pelanggan saya sapu Vita-E ni malam, pagi dah kecut katanya. Kalau yang dah lama amalkan lagi best. Andai tumbuh jerawat, jerawat tu boleh kuncup tak jadi keluar sebab fungsi antioksidan vitamin E yang mantap. jadi takda la istilah jerawat kuning masak ranum. Hihi..ini testimoni suami sendiri tau. Kalau ada healing crisis pada awal penggunaan tu normal la. Tu tandanya badan banyak toksin. Nak simpan toksin buat apa ye dak? Buang la bagus.


Vitamin E memberi banyak manfaat kepada tubuh badan kita. Antaranya ia menyihatkan badan dan menghaluskan kulit, anti penuaan dan antioksidan.Vitamin E ni memang popular dikalangan kaum wanita. Semestinya bagi mereka yang nak dapatkan kulit gebu, anjal, mulus dan berseri-seri.

Vitamin E berperanan penting dalam kesihatan kulit, kerana ia membantu untuk menjaga kelembapan kulit anda supaya bersih dan licin. Selain itu, Vitamin E juga berkesan sebagai anti-radang, di mana ia membantu mencegah kerosakan kulit akibat radiasi sinaran matahari. Vitamin E banyak digunakan sebagai komponen kosmetik untuk merawat kulit dan melambatkan penuaan.

Antara manfaat Vitamin E atau tokoferol adalah seperti berikut :
Manfaat Vitamin E untuk wajah mampu mencegah proses oksidasi sel, memperlambat penuaan dan meningkatkan gizi  di samping itu, vitamin ini melindungi kulit dari sinar UV yang berbahaya. Tokoferol setidaknya banyak di gunakan sebagai  komponen kosmetik modern untuk merawat kulit dan memudarkan penuaan.
Vitamin E atau tokoferol memiliki sifat yang berguna, sebagai berikut:
  1. merangsang produksi "Kecantikan dari hormon wanita" - estrogen
  2. mempercepat penyembuhan luka kecil di kulit
  3. melindungi kulit dari sinar UV yang berbahaya
  4. menghambat degenerasi jaringan;
  5. memperlambat proses penuaan pada kulit
  6. menghilangkan pengelupasan kulit
  7. menyembuhkan jerawat
  8. mengurangi pembengkakan kulit
  9. menghilangkan bintik-bintik dan bekas luka kecil
  10. mempromosikan asimilasi yang lebih baik dari vitamin A, adalah fleksibel dalam epitel.
Produk utama yang berisi sejumlah cukup besar vitamin E, adalah: gandum, biji bunga matahari mentah, sawi, bayam, lobak, almond, kangkung, pepaya, paprika, kubis Brussel, brokoli, kiwi, tomat, blueberry.  Itulah daftar makanan alami yang mengandung Vitamen E, selain itu dapat memberi kontribusi untuk belajar yang lebih baik.
- See more at: http://logilmu.blogspot.com/2013/01/manfaat-vitamin-e-bagi-kesehatan-kulit.html#sthash.c93sR17D.dpuf
Manfaat Vitamin E untuk wajah mampu mencegah proses oksidasi sel, memperlambat penuaan dan meningkatkan gizi  di samping itu, vitamin ini melindungi kulit dari sinar UV yang berbahaya. Tokoferol setidaknya banyak di gunakan sebagai  komponen kosmetik modern untuk merawat kulit dan memudarkan penuaan.
Vitamin E atau tokoferol memiliki sifat yang berguna, sebagai berikut:
  1. merangsang produksi "Kecantikan dari hormon wanita" - estrogen
  2. mempercepat penyembuhan luka kecil di kulit
  3. melindungi kulit dari sinar UV yang berbahaya
  4. menghambat degenerasi jaringan;
  5. memperlambat proses penuaan pada kulit
  6. menghilangkan pengelupasan kulit
  7. menyembuhkan jerawat
  8. mengurangi pembengkakan kulit
  9. menghilangkan bintik-bintik dan bekas luka kecil
  10. mempromosikan asimilasi yang lebih baik dari vitamin A, adalah fleksibel dalam epitel.
Produk utama yang berisi sejumlah cukup besar vitamin E, adalah: gandum, biji bunga matahari mentah, sawi, bayam, lobak, almond, kangkung, pepaya, paprika, kubis Brussel, brokoli, kiwi, tomat, blueberry.  Itulah daftar makanan alami yang mengandung Vitamen E, selain itu dapat memberi kontribusi untuk belajar yang lebih baik.
- See more at: http://logilmu.blogspot.com/2013/01/manfaat-vitamin-e-bagi-kesehatan-kulit.html#sthash.c93sR17D.dpuf

  • Mengandungi anti oksidan : membaiki peredaran darah dalam badan, menjadikan wajah berseri dan tidak kusam, secara tidak lansung, kulit jadi bersih dari jerawat dan jeragat.
  • Melambatkan proses penuaan. Bagi mereka yang amalkan Vitamin E secara berterusan akan awet muda. Kulit pun jadi flawless, berseri-seri dan shining.
  • Mencegah pertumbuhan abnormal sel seperti kanser dan cysts: bertindak dengan cara melancarkan saraf
  • Bagi wanita yang baru lepas bersalin dan menyusukan bayi, Vitamin E mampu mengurangkan bengkak susu jika diambil secara berterusan, puting yang luka juga boleh recover dengan cepat. Stretch mark pada kulit dapat dikurangkan.
  • Mengurangkan kesakitan apabila PMS menyerang
  • Parut luka di kulit dapat dikurangkan
  • Bagus untuk jantung kerana Vitamin E mengembangkan pembuluh darah dan menghalang pembentukan darah beku berlaku
  • Meningkatkan pengeluaran air mani bagi lelaki
  • Dikenali juga sebagai Vitamin Cinta kerana membantu masalah kedinginan antara suami isteri
  • Membantu masalah pigmentasi kulit.
  • Membantu dalam mendapatkan rambut yang cantik, sihat dan lebat

    Uniknya Vitamin E Shaklee sebab ia dilengkapi dengan Selenium, semulajadi, ada ekstrak biji anggur. Apa peranan semua ni yang buatkan Vita-E Shaklee beza memang berbeza? Anda boleh temui dalam entri Vita-E Complex saya.



Read more: http://www.freevitamin.my/2014/01/fungsi-utama-vitamin-e.html#ixzz2rtj7qhr9

Saturday, 25 January 2014

Sakit Sendi dan Lutut Saya Hilang dengan Vitamin Shaklee

Set vitamin sakit sendi dan lutut terbaik!


Hari ini rindu saya terubat kerana dapat update blog saya. Rindu saya terhapus kerana dapat berkongsi sesuatu yang baik dengan pengunjung blog saya ni. Apa khabar semua? Semoga sihat dan dipermudahkan rezeki semua!

Saya nak kongsi kebaikan set xtravaganza vitamin sakit sendi dan lutut. Sebelum tu saya nak tanya apa itu sendi? Kena faham apa itu sendi dan peranannya.




Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu.
Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).
Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.
Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.
Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:
  1. Sakit pada sendi yang terlibat.
  2. Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.
  3. Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
  4. Adanya pembesaran tulang sendi.
Bagaimanakah cara nak mengatasi sakit sendi ini? Senang sahaja. Amalkan tiga kaedah ini:


Kaedah 1 : Mengekalkan tulang rawan yang sihat
Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga(3) cara :
(i) menyokong keselesaan sendi
(ii) memelihara tisu penyambung yang sihat
(iii) meningkatkan kesan kusyen
Kaedah 2 : Mengurangkan inflamasi
Omega Guard Shaklee adalah omega3 yang  melambatkan degradasi tulang rawan. ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. omeg- juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkankesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja. 
Kaedah 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat

Ostematrix Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.


___________________________________________________________

Jangan biarkan sakit sendi dan lutut ini menganggu pergerakan orang tersayang kita...kecil pelaburannya tapi besar manfaatnya. Jadikan hadiah setiap bulan untuk ibubapa kita.

Pencegahan awal boleh menjadikan kita sihat pada masa akan datang. Sama ada kita penghidap sakit sendi atau pun tidak, adalah penting  mendapatkan nutrisi sendi seiring dengan peningkatan usia.

Sakit sendi dan lutut saya hilang dengan vitamin Shaklee : Advanced Joint Health tablet, Ostematrix dan Omegaguard. Jom dapatkannya!

Friday, 24 January 2014

Wajah Cantik Berseri Dengan Set D Shaklee

Set D Shaklee menghapuskan kulit kusam, tak sekata, berjerawat dan pori-pori luas.


Setiap wanita ingin memiliki wajah cantik berseri, halus mulus, dan gebu. Kecantikan memang sinonim dengan wanita.Setiap hari wanita didedahkan dengan persekitaran yang berkaitan keindahan dan kecantikan.Kulit yang kusam, tak sekata, berjerawat dan pori-pori luasmemang merungsingkan dan menyebabkan keyakinan diri berkurangan.

Kebaikan Set Skincare Shaklee

Nak cantik? Nak kulit cantik berseri? Entri kali ini nak bercerita tentang Set D Shaklee. Set D ini juga dikenali sebagai Set Skincare yang dapat membantu penjagaan kecantikan secara semulajadi. Ramai di antara kita yang ingin mendapatkan kulit yang cantik berseri tanpa mahu berbelanja mahalkan?? Set D Shaklee adalah penyelesaiannya.

Penting bagi kita untuk menjaga kesihatan kulit dari dalam kerana setiap apa yang dilihat selalunya bermula dari dalaman. Secara amnya, keadaan persekitaran adalah penyebab utama kepada kerosakan kulit selain daripada faktor umur, pemakanan, dan juga alahan sehingga menyebabkan kulit mempunyai pelbagai masalah seperti jerawat, kulit kusam dan kering, pigmentasi dan banyak lagi. 

Set D Shaklee ini mengandungi Vitamin CVitamin E dan B Complex. Jom kita baca apa peranan utama vitamin-vitamin ini


Kebaikan Set Skincare Shaklee


Vitamin C

  • Sebagai Antioksidan kuat yang melindungi kulit terhadap pengaruh negatif faktor luar seperti (pencemaran, matahari, cuaca, AC, asap rokok, dsb).
  • Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit (anti aging & anti wrinkle).
Vitamin E
  • Bersifat anti-penuaan, dapat mengurangkan garis-garis halus pada wajah
  • Membantu mengelakkan pertumbuhan abnormal sel
  • Membantu memudarkan parut
B Complex
  • membantu dalam menukarkan karbohidrat kepada glukosa untuk penghasilan tenaga kepada tubuh badan
  • membantu dalam menukarkan lemak kepada protein( ini membantu nervous system berfungsi dengan normal)
  • Vitamin B juga penting untuk pembentukan sel badan jadi ianya penting untuk awet muda, kulit yang licin dan kelihatan muda, melambatkan rambut beruban, membantu untuk kecantikan kulit, rambut dan mata, kekuatan kuku

Apa kata mereka setelah mengamalkan Set D Shaklee ini :

Kebaikan Set D Shaklee
Set D + zinc + ESP
Set D + ESP

Set D
Tak kenal maka tak cinta. Tak percaya? Sejujurnya saya tidak memaksa anda untuk percaya pada kata-kata saya, tapi saya menyarankan anda harus mencubanya sendiri untuk anda rasai keberkesanannya.