Wednesday, 25 December 2013

Healthier Life With Natural Supliment: 25 Kebaikan Vitamin C Untuk Kulit, Rambut dan Bada...

Healthier Life With Natural Supliment: 25 Kebaikan Vitamin C Untuk Kulit, Rambut dan Bada...: 25 Kebaikan Vitamin C Untuk Kulit, Rambut dan Badan Vitamin C, vitamin paling popular dari vitamin lain. Badan kita guna banyak vita...

ESP Shaklee...

Kulit Cantik Dengan ESP Shaklee: 3 Rahsia Tergempar


Energizing Soy Protein (ESP) adalah hot seller Shaklee. ESP adalah penuh dengan kebaikan yang semua orang boleh dapat. Dari wanita hamil ke wanita menyusu. Dari remaja hingga warga tua. Yang nak kurus pun makan ESP. Tetapi tak ramai yang tahu, ESP boleh jadikan kulit jadi cantik dan gebu. 

Macam cantik je.. Macam cantik je..

"Mustahil la ESP boleh jadikan kulit cantik. "
eh.
Tak Percaya ke?


Jom Semak dulu ESP tu apa?

ESP adalah minuman protein yang diperbuat dari soya non-GMO, 22 asid amino penting untuk badan. Ia juga adalah minuman yang ada indeks glisemik rendah. Indeks glisemik rendah maksudnya kalau kita minum ESP, kita akan rasa kenyang lebih lama.

Badan kita terdiri daripada sel. Protein yang kita makan hari-hari sangat-sangat diperlukan untuk bina sel. So, macam batu-bata tersusun untuk bina rumah, macam tu juga sel-sel badan yang tersusun untuk membentuk organ dan keseluruhan badan. Tanpa protein yang baik, camne sel badan nak membina organ dan sistem dalam badan dengan baik.


3 Rahsia tergempar dapatkan kulit cantik dengan ESP


Rahsia #1 : ESP bantu dapatkan kulit gebu dan sihat

Sel-sel dalam badan terbina dengan baik apabila kita makan ESP. Protein diperlukan untuk mengekalkan sel kulit yang sihat. Kulit menjadi gebu dan berseri-seri apabila ia mendapat khasiat asid amino penting yang diperlukan oleh badan



Rahsia #2ESP membantu memudarkan parut pada kulit

Apabila kulit kita luka dan selepas proses penyembuhan berlaku, parut akan terbentuk selepas itu. Sel-sel mati pada parut perlu diganti supaya ia cepat pudar dan hilang. ESP yang mengandungi protein bertindak membantu badan menghasilkan sel baru bagi menggantikan sel-sel mati tersebut.



Rahsia #3ESP mengekalkan tenaga lebih lama, badan lebih cergas

Selain membentuk sel-sel badan yang sihat, protein pada ESP juga membantu organ dan sistem dalam badan menjalankan fungsinya dengan baik. Sistem peredaran darah dan sistem perkumuhan berfungsi dengan baik, badan lebih cergas. ESP yang mempunyai indeks glisemik rendah menjadi pilihan ramai kerana ia menjadikan kita kenyang lebih lama dan bertenaga melakukan aktiviti seharian. Badan cergas,peredaran darah menjadi lebih baik dan kesannya boleh dilihat pada kulit secara tidak langsung.



TESTIMONI



Dengan pembelian ESP Shaklee dengan saya, anda akan diberikan KONSULTASI PERCUMA cara minum ESP yang betul untuk dapatkan kesan Optimum.

Harga ESP Shaklee: RM150
(boleh tahan hingga 2 bulan)

Ida ialah Shaklee Independent Distributor sekitar Shah Alam dan Kota Kemuning,.,, Kepada pelanggan yang berada di luar kawasan ini jangan risau, POS MALAYSIA kan ada... Dijamin sampai esok.. :)

25 Kebaikan Vitamin C Untuk Kulit, Rambut dan Badan

25 Kebaikan Vitamin C Untuk Kulit, Rambut dan Badan

Vitamin C, vitamin paling popular dari vitamin lain. Badan kita guna banyak vitamin C dari hujung rambut hingga hujung kaki sebab ia penting untuk tumbesaran dan baiki sel.

Jom semak 25 Kebaikan Vitamin C untuk Badan, Kulit dan Rambut:



1. Imunisasi / Daya Tahan Badan

Dos yang betul bagi Vitamin C melindungi badan dari jangkitan penyakit dan memelihara kesihatan tulang dan gigi. Ia juga meningkatkan keupayaan badan dalam merawat luka dan badan kita juga terpelihara dari bakteria, virus dan jangkitan.

Bukan sahaja untuk daya tahan badan kepada penyakit, ia diperlukan untuk bina kolagen, struktur protein penting dalam tisu penyambung. Vitamin C yang di makan boleh bantu cepat baik luka, ia juga boleh lindungi kulit dari dirosakkan oleh radikal bebas dan gelombang ultra ungu.



2. Demam Biasa

Vitamin C mengurangkan simptom demam dan bertindak sebagai anti-histamin yang berkesan dengan mengurangkan kesan tidak baik dari demam seperti sakit-sakit badan, selsema dan kesakitan. Vitamin C jugamengawal alergi yang menyebabkan demam. Ia mengurangkan paras histamin dan biasanya mempercepatkan baik demam.

Bacaan lanjut: Cepat Baik Dari Demam: 10 Cara yang Boleh Anda Ikut



3. Anti-oksida

Vitamin C adalah anti-oksida yang sangat hebat dan berkesan dalam melindungi badan dari radikal bebas yg memberi kesan tekanan oksidatif atau "sel karat". Ia boleh menyebabkan kesan kesihatan yang tidak baik seperti atherosclerosis yang boleh menyebabkan sakit jantung dan strok.



4. Tekanan Darah Tinggi

Vitamin C boleh merendahkan tekanan darah tinggi dan mengurangkan kebarangkalian terkena penyakit tekanan darah tinggi dan juga masalah kesihatan yang menyebabkan tekanan darah tinggi.



5. Saluran Darah

Vitamin C memastikan saluran darah mengembang dengan baik. Pengembangan yang baik ini boleh menjauhkan penyakit atherosclerosis, kolestrol tinggi, sakit jantung dan sakit dada.



6. Keracunan plumbum. 

Vitamin C membantu mengurangkan kadar plumbum dalam darah secara mendadak Keracunan plumbum boleh menyebabkan masalah pembesaran terutama di kalangan kanak-kanak. Ia menyebabkanmasalah pembelajaran, IQ lemah dan tumbesaran terbantut di kalangan kanak-kanak. Orang dewasa pula akan mengalami kegagalan buah pinggang dan tekanan darah tinggi jika mempunyai keracunan plumbum.



7. Untuk Kurus

Vitamin C dan jus telah terbukti membantu untuk kurus dan mengekalkan berat yg ideal. Pakar pemakanan dan nutrisi biasanya memasukkan diet makanan tinggi Vitamin C dan jadual pemakanan kerana terdapat kajian yang menunjukkan makanan yang kaya dengan Vitamin C boleh mengurangkan berat badan. Para doktor mendapati dengan makan makanan yang kaya vitamin C boleh merendahkan paras insulin, disamping menyimpan gula dan menukarkannya kepada lemak, insulin juga digunakan sebagaibahan bakar untuk kurangkan berat badan.


8. Tekanan

Vitamin C membantu badan mengatasi tekanan dengan mengawal paras tekanan, hormon dan kortisol yang tinggi.



9. Katarak

Pupil mata kita memerlukan Vitamin C untuk berfungsi dengan baik. Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan katarak, di mana kanta mata menjadi lebih legap, menyebabkan penglihatan kabur dan boleh jadi buta dikalangan orang dewasa. Pengambilan dos Vitamin C yang tinggi boleh menghalang katarak dan meningkatkan aliran darah ke mata. 1000mg Vitamin C sehari boleh mengelak katarak dan mempertingkatkan penglihatan.



10. Barah

Ciri-ciri anti-oksida pada Vitamin C boleh melindungi sel dari kemusnahan DNA dan mutasiseterusnya mengelak dari barah untuk jangka masa panjang. Ia meningkatkan fungsi imunisasi badandan mengelak sel barah tertentu terbentuk dalam badan. Ia juga mengurangkan risiko terkena semua jenis barah termasuk paru-paru, mulut, tekak, kolon/usus, perut dan esofagus. Vitamin C juga membantu penghasilan semula Vitamin E, salah satu antioksida yang sangat baik. Vitamin C bukanlah mengatasi terus sel barah sedia ada, tapi meningkatkan fungsi imun badan supaya boleh melawan sel barah.



11. Tenaga.

Vitamin C mengimbangkan sistem dalam badan dalam apa jua keadaan. Ia membantu penghasilan dopamine dalam sistem saraf serta membantu fungsi adrenal dalam meningkatkan tenaga dalam badan.



12. Sakit Jantung

Vitamin C menghalang terkena sakit jantung dengan menghalang radikal bebal dari merosakkan dinding arteri yang boleh menyebabkan pembentukan plak. Nutrien ini menyebabkan kolestrol teroksida, kolestrol boleh menyebabkan serangan jantung. Masalah tekanan darah tinggi juga boleh diatasi dengan Vitamin C. Vitamin C terbukti adalah cara paling murah menghalang kita dari terkena sakit jantung dan strok.

Bacaan lanjut: Sirap Ajaib Untuk Kurangkan Risiko Serangan Jantung

13. Diabetes

Pesakit diabetes boleh mendapat manfaat dari Vitamin C kerana Vitamin C mengawal paras gula dan mengurangkan risiko diabetes dan memulihkan simptom sedia ada. Makan Vitamin C boleh menghalang glukosa dalam sel badan dan mengawal komplikasi diabetes.



14. Asma
Mereka yang mempunyai Vitamin C yang rendah mempunyai risiko terkena asma. Pengambilan Vitamin C yang tinggi boleh mengurangkan penghasilan histamin dalam badan yang menyebabkan keradangan.


Kebaikan Vitamin C untuk Kulit.


15. Perlindungan dari matahari

Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebas yang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.

Vitamin C mengurangkan kesan sun burn disebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulit untuk jangka masa panjang.



16. Penghasilan Kolagen

Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka. Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusan dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.



17. Penyembuhan Luka

Badan menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan lukadengan lebih cepat. Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkankeanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.



18. Melindungi dari perubahan warna kulit

Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma(masalah kulit).

Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.



19. Memperbaiki tekstur kulit.

Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baik dan Vitamin C membantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Vitamin Cmemperbaiki rupa dan tekstur kulit.

Ia juga meningkatkan pembentukan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan tebal pada sel mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.

Bacaan Lanjut: Vitamin Untuk Kulit Cantik


Kebaikan Vitamin C untuk Rambut.


20. Meningkatkan Pertumbuhan Rambut

Pengambilan Vitamin C yang tidak cukup mungkin menjadi punca utama pelbagai masalah rambut. Kekurangan Vitamin C menyebabkan rambut kering dan bercabang. Ia adalah tanda tidak sihat pada rambut

Radikal bebas terbentuk secara semulajadi apabila badan kita menukarkan makanan kepada glukosa untuk tenaga. Radikal bebas merosakkan rambut dengan menyebabkan ia nipis dan rapuh. Masalah ini akan mengganggu pertumbuhan rambut. Ciri-ciri antioksida pada rambut mengurangkan pembentukan radikal bebas dan mengurangkan kesannya kepada badan. Makan Vitamin C yang cukup dalam diet seharian penting untuk melindungi dari radikal bebas.

Mereka yang mengambil jumlah Vitamin C yang banyak mempunyai rambut yang sihat, kuat dan lebat.



21. Melawan Kelemumur

Folikel rambut sering tersumbat kerana kelemumur dan kulit kering yang mati. Ia boleh merosakkan folikel rambut jika tidak dirawat dan menghalang pertumbuhan rambut. Vitamin C membantu melawan bakteria atas kulit kepala. Ia membuang kelemumur dan membantu rambut untuk tumbuh dengan sihat. Ia juga mengelakkan kulit kepala dari gatal dan kering kerana Vitamin C ada ciri-ciri anti-viral.



22. Mengurangkan Keguguran Rambut.

Vitamin C melawan kekurangan kelenjar adrenal. Ia penting untuk mengurangkan rambut gugur dan menggalakkan lebih banyak rambut tumbuh kerana kelenjar adrenal adalah punca untuk seimbangkan hormon dalam badan.



23. Rambut yang lebat

Vitamin C membantu meningkatkan aliran darah dan menguatkan kapilari dari. Ia penting bagi menghasilkan rambut yang kuat dan lebat.



24. Melawan Masalah Rambut

Vitamin C adalah nutrien penting rawat rambut rosak dan melawan masalah rambut. Pemakanan yang mengandungi Vitamin C yang cukup boleh mengelakkan alopecia dan masalah botak bagi lelaki.



25. Mengelak dari Uban

Vitamin C bukan sahaja mengelakkan rambut gugur malahan membantu untuk mengekalkan warna asal rambut dengan mengelakkan kesan penuaan pada rambut.

sumber: http://www.stylecraze.com/articles/amazing-benefits-of-vitamin-c-for-skin-hair-and-health/


Vitamin C Shaklee 



Di Shaklee, vitamin c dikenali sebagai Sustained Release Vita-C.
Apa itu sustained release? Ia bermaksud proses di mana diformulasikan khas agar ia dapat dilepaskan secara perlahan-lahan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Atau dalam erti kata lain ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu. Dan ia juga bersifat larut air maka, sesiapa yang consume vita c dinasihatkan minum air secukupnya sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter sehari.

Dapatkan Vitamin C Shaklee Anda Hari ini.

Harga : RM92.50 (180biji)
Tahan sehingga 6 bulan. 



Ida menyediakan perkhidmatan COD sekitar Shah Alam dan Kota Kemuning.... Bagi yang berada di luar kawasan in jangan risau ok.. POS MALAYSIA kan ada.. :)

Vitamin UNTUK WANITA bawah RM100..

Harga Bawah RM100: 5 Vitamin Untuk Wanita Cergas

Bukan mahal pun nak jaga kesihatan. Ada yang tak sampai harga RM100 pun. Sangat murah dan yang penting berkualiti. Kita sebagai wanita kena tampil cergas terutama ibu-ibu aktif, berkerjaya atau surirumah. Siapa kata surirumah tak perlu cergas seperti ibu berkerjaya. Hakikatnya, kita sebagai ibu kena utamakan kesihatan dulu untuk cergas menjaga keluarga.

Vitamin-vitamin asas untuk kekal cergas wajib ada untuk semua wanita. Kenapa? Badan kita nak pakai lama, kita banyak tanggungan dan paling penting, bukan sahaja fizikal, mental dan emosi juga perlu sihat.

Jom semak 5 Vitamin utama untuk wanita cergas yang sangat murah (Harga Bawah RM100)


Bcomplex Shaklee.

Vitamin B Compleks sangat serasi dengan wanita cergas. Kita makan B Compleks untuk kekalkan tenaga.Lepas makan Vitamin ni, pasti mengantuk pun hilang. Saya sarankan Vitamin Bcompleks ini di makan waktu pagi atau tengahari ketika tenaga banyak diperlukan. Kalau makan sebelum tidur, alamat tak dapatlah kita tidur.

Siapa yang tak pernah stress? Wanita cergas juga boleh stress. Macam-macam perkara nak kena buat, kadang-kadang sampai tak cukup masa. Pasti stress. B Complex boleh kawal stress, sebab dia kawal sistem saraf. 

Harga B Complex hanya RM53.75 (120biji). Boleh makan sebiji sehari dan tahan 4 bulan.





 GLA Complex Shaklee.

GLA dan wanita sangatlah akrab walaupun sebenarnya GLA boleh di makan oleh lelaki juga. Ramai wanita ambil GLA untuk kesuburan tapi sebenarnya ia ada banyak kelebihan lain yang ramai tak tahu. GLA Complex Shaklee adalah kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

GLA sangat membantu memperbaiki hormon dalam badan, dan baik untuk kecantikan kulit. Ia ada Vitamin E yang bantu menyediakan cairan serviks yang baik untuk wanita yang ingin hamil.


Harga GLA Complex Shaklee hanya RM91.25 (60 biji). Makan 2 biji sehari. Boleh tahan untuk sebulan.





Ostematrix Shaklee.

Ostematrix juga adalah vitamin yang perlu ada kepada wanita. Nak hilangkan senggugut makan Ostematrix. Nak kuatkan tulang, makan Ostematrix. Nak hilangkan sembelit pun makan Ostematrix.Wanita Hamil dan Menyusu sangat digalakkan ambil Ostematrix kerana kalsium dalam badan berkurang ketika hamil dan menyusu. Ini kerana baby yang dikandung dan menyusu mendapat bekalan kalsium dari ibunya.


Harga Untuk Ostematrix Shaklee adalah RM61.00 sahaja (120biji). Kita disarankan makan 4 biji sehari. Boleh tahan selama sebulan.




Vitalea Shaklee.

Sebiji Vita-Lea mengandungi 28 nutrients yang penting, temasuklah 12 jenis Vitamin & 7 jenis galiantau. Lengkap! Setiap wanita mesti dapatkannya sebab tak payah dah makan banyak-banyak vitamin. semua ada dalam satu Vitalea.

Harga sebotol Vitales hanya RM88.75 (120 biji). Boleh tahan sehingga 4 bulan.




Vitamin C Shaklee.

Inilah Hot Seller Shaklee. Vitamin paling digemari ramai - Vitamin C. Memang sangat bagus bukan sahaja untuk wanita malahan untuk lelaki juga. Sangat best! Badan lebih cergas, kerana Vitamin C bantu Iron untuk serap oksigen dalam darah. Oksigen yang cukup bantu kita lebih cergas. Kulit pun cantik dan gebu, luka pun cepat baik.

Harga Vitamin C adalah RM92.50 (180 biji). Boleh tahan lama sehingga 6 bulan.



Nak Dapatkan 5 Vitamin Ini dengan HARGA ISTIMEWA??

SMS / WASSAP "5V - [Nyatakan Vitamin yang Ingin Dibeli]" ke 019-4513242
(khas untuk PENGUNJUNG BLOG INI SAHAJA]

Ida juga mnyedialkan perkhidmatam COD sekitar Shah Alam dan Kota Kemuning...
Untuk yang berada di kuar kawasan ini jangan risau.. POS MALAYSIA kan ada.. :)

Produk Shaklee (Harga Set)

Produk Shaklee (Harga Set)


Produk Shaklee (SET)

SET A:
SET KESIHATAN OPTIMUM
B Complex 120biji(RM53)
Vitamin C 180biji(RM92)
Vitalea 120biji(RM88)



SET B:
SET IBU MENYUSU

B Complex 120biji(RM53)
Vitamin C 180biji(RM92)
Vitalea 120biji(RM88)
Alfalfa 330biji(RM53), Alfalfa 700biji(RM97)

SET C:
SET BERPANTANG & PEMBEDAHAN

B Complex 120biji(RM53)
Vitamin C 180biji(RM92)
Vitalea 120biji(RM88)
Zinc 120biji (RM33)

SET D:
SET KECANTIKAN / KESUBURAN


B Complex 120biji(RM53)
Vitamin C 180biji(RM92)
Vitamin E 120biji (RM149)

SET E:
SET PENYUSUAN OPTIMUM


B Complex 120biji(RM53)
Vitamin C 180biji(RM92)
Vitamin E 120biji (RM149)
Alfalfa 330biji(RM53), Alfalfa 700biji(RM97)
Ostematrix 120biji (RM61)



SET F:
PENJAGAAN DALAMAN WANITA & LELAKI


Vitamin E 120biji (RM149)
Alfalfa 330biji(RM53), Alfalfa 700biji(RM97)

SET G:
RESDUNG, ALERGI, ASTMA, EKZEMA

B Complex 120biji(RM53)
Vitamin C 180biji(RM92)


Alfalfa 330biji(RM53), Alfalfa 700biji(RM97)

SET IBU MENGANDUNG
(TRIMESTER 1)


B Complex 120biji(RM53)
Vitamin C 180biji(RM92)
Vitamin E 120biji (RM149)
Ostematrix 120biji (RM61)

SET IBU MENGANDUNG
(TRIMESTER 2 & 3)


B Complex 120biji(RM53)
Vitamin C 180biji(RM92)
Vitamin E 120biji (RM149)
Ostematrix 120biji (RM61)
Omega Guard (RM136)
NAK HARGA MURAH!!!!!!

PM IDA SEGERA DAN IDA AKAN BAGI TAHU HARGA MURAH KEPADA ANDA...

SMS/WSP:019-4513242
FACEBOOK: www.facebook.com/pages/Healthy-Life-with-Natural-Supliment
ATAU ANDA BOLEH BELI SENDIRI DI HQ SHAKLEE DI SUBANG GUNA ID IDA.. NOOR ASNEEDA BINTI ISHAK, ID:1073770.. :)

LOKET EMAS UNTUK DIMENANGI....!!!!!!!!!!!

Assalamualaikum....

Akhir tahun ni ida berbesar hati nak bagi hadiah special dekat customer Ida... Kepada insan yang bertuah berpeluang memenangi LOKET EMAS... Iye LOKET EMAS...Untuk 3 orang pulak 2....Best kan... Hadiah saguh hati pun ade!!!!! Spae nak bagi emas free kan.. Dah la emas sekarang ni tgh mahal... Tapi ida nak bagi.... Tetapi semua tertakluk kepada terma san syarat.. :) Nak tahu syaratnya???? JOM PM IDA DI:

FB: https://www.facebook.com/pages/Healthy-Life-with-Natural-Supliment/
SMS/WSP:019-4513242




TAWARAN SEHINGGA 31 DECEMBER 2013....

Saturday, 21 December 2013

Apa pentingya khasiat GLA untuk kita?

Apa pentingya khasiat GLA untuk kita?

Entri kali ini saya mahu sharing mengenai kebaikan GLA Complex Shaklee. Yang tak pernah dengar GLA ni pasti teruja yang Shaklee juga ada evening primrose oil 


GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. Info lanjut mengenai GLA boleh baca di sini.  Kebiasaannya digunakan untuk regulate kitaran haid, simptom PMS, sakit kepala dan untuk mereka yang menopause. Selain itu, GLA Complex ini amat bagus untuk skin textureskin repair dan buat skin glowing.
Mari kita baca kebaikan GLA COmplex Shaklee :

· Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid.
· Meningkatkan kesuburan.
· Melegakan PMS (Pre-Menstuatation Syndrome)
· Membantu dalam menangani menopause.
· Menguatkan kuku & rambut.
· Menjadikan kulit lebih sihat & berseri-seri.
· Membantu menangani ekzema.
· Melegakan symptom akibat Rhematoid Artritis.
· Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri.
· Menguatkn immuniti badan.
· Mempelahankn process penuaan.
· Mengurangkn “blood clot” yang menyebabkan serangan jantung.
· Mengawal kencing manis
· Mengawal kolesterol.
· Bagus untuk saraf. 

GLA boleh diambil oleh lelaki dan wanitaIa sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis.Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli. GLA juga mampu menangani masalah kulit kepala berkerak, berkuping, bersisik. Mari lihat testimoni dibawah



Memang bestkan GLA Shaklee ni? Banyak kebaikannya. Jadi bagaimana? Anda mahu GLA atau tunggu dulu... Sampai bila mahu tunggu untuk memiliki GLA? Rugi... rugi...


ORDER SEKARANG DENGAN HARGA YANG SANGAT BERPATUTAN DARI SAYA..
SMS/WSP:019-4513242
COD SEKITAR SHAH ALAM DAN PUNCAK ALAM..

Friday, 20 December 2013

Jangan risau! Masih ada harapan untuk hamil

Jangan risau! Masih ada harapan untuk hamil

Salam ceria semua! Pastikan hidup kita sentiasa positif. Walaupun sedang menghadapi kesulitan kita mesti sentiasa positif dan berdoalah kepada Allah supaya segala kekusutan terungkai dan kesulitan terhapus.

Entri saya kali ini agak serius iaitu  tentang punca, simptom, diagnos dan rawatan untukPCOS. PCOS bermaksud Polycistic Ovarian Syndrom.


GLA Complex shaklee vitamin untuk wanita mengidap PCOS

PCOS (Sindrom Ovari Berpolisistik) merupakan salah satu masalah kesihatan wanita. Ia turut dikenali sebagai Stein-Leventhal Syndrome. 

Setiap wanita dilahirkan dengan mempunyai sepasang ovari yang bertindak sebagai organ pembiakan utama. Fungsinya ialah mengeluarkan sel telur (ovum) pada pertengahan bulan kitaran (waktu subur). Pada masa yang sama, ia turut menghasilkan hormon-hormon tertentu seperti estrogen dan progesteron.

PCOS merupakan suatu keadaan di mana ovari membengkak disebabkan oleh ovum terperangkap di dalamnya dan tidak berkemampuan untuk menetas pada waktu subur. Apabila keadaan seperti ini berlaku, lama-kelamaan ovari akan membengkak dan akhirnya menimbulkan pelbagai jenis masalah kesihatan.

sumber pama.karangkraf.com  

Saya selalu menerima sms dan email berkenaan dengan PCOS ni. Ramai wanita yang mengidap PCOS bertanya kepada saya, sama ada mereka boleh mengandung atau tidak. Memang PCOS menyebabkan wanita sukar untuk hamil. Tapi jangan risau! Pengidap PCOS masih ada harapan untuk hamil.


GLA Complex shaklee vitamin untuk wanita mengidap PCOS


Sebelum itu mari kita baca beberapa fakta mengenai PCOS

  • Polycystic ovarian disease atau PCOS adalah satu keadaan penyakit system reproduksi dimana berlaku ketidakseimbangan hormon dalam badan yang memberi kesan terhadap kitaran haid dan ovulasi. .
  • Dikatakan 6-10% wanita mengalami PCOS. 
  • Kajian menunjukkan 90% wanita yang mengalami haid tidak teratur mengalami PCOS dan 30% yang tidak mengalami haid langsung didapati mengidap PCOS. 
  • Punca PCOS masih belum diketahui sepenuhnya dan penyelidikan sedang dijalankan untuk mengetahui sebab ia terjadi. 
  • Antara tanda utama PCOS termasuklah tiada ovulasi, ovari yang bengkak yang mengandungi cyst-cyst kecil didalamnya dan berat badan yang berlebihan. 
  • PCOS terjadi kebanyakkan pada wanita pada usia 20-30 tidak mengira kaum dan budaya. Ia juga kerap terjadi dikalangan sanak saudara tetapi bukan penyakit keturunan.
  • Ramai wanita mengalami gejala atau simtom yang berbeza diantara satu sama lain yang kadang-kadang membuatkan diagnos secara klinikal menjadi sukar untuk dibuat.
  • Ada juga yang mempunyai simtom yang terlalu ringan seperti jerawat kecil ada juga yang mempunyai simtom yang lebih teruk seperti tumbuh bulu berlebihan pada muka dan keguguran rambut.

Bagaimana cara untuk mendiagnos bagi mengenal pasti sama ada anda mengidap PCOS atau tidak? 

Diagnosa PCOS boleh dibuat dengan cara:
  • Menjalani ujian darah LH/FSH pada hari kedua atau ketiga haid
  • Ujian tahap hormon testosterone dalam badan
  • Ujian ultrasound
Rawatan untuk PCOS:
Setakat ini masih belum ada ubat untuk merawat PCOS. Ia adalah penyakit sepanjang hayat. Pengidap PCOS masih ada harapan untuk hamil. Pengidap PCOS yang ingin mengandung perlu mengambil pil hormon seperti GLA Complex Shaklee  dan set kesuburan wanita.


Jangan memandang enteng jika anda mempunyai masalah haid tidak menentu, darah haid yang banyak dan berat badan berlebihan kerana ia boleh menjejaskan peluang anda untuk hamil. Berjumpalah doktor dengan segara. 

Saturday, 14 December 2013

KESAN KEKURANGAN OMEGA-3 PADA TUBUH
Omega-3 sebenarnya adalah asid lemak perlu (essential fatty acid) yang tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ia perlu didapatkan dari pemakanan atau suplemen!

Tahukah anda bahawa lebih 90% populasi manusia tidak mengambil asid lemak baik ini secara mencukupi!

Kekurangan pengambilan Omega-3 akan membawa masalah terutama masalah kesihatan memandangkan Omega-3 memainkan peranan penting dalam fungsi otak dan organ dalaman tubuh termasuk jantung.
Add caption



Kesan kekurangan Omega-3 pada manusia:

Perkembangan otak
Satu daripada komponen penting otak adalah omega 3. Asid lemak ini membentuk struktur yang besar di dalam otak. Jika kekurangan, terutamanya semasa ia sedang pesat berkembang, otak tidak akan berfungsi secara optimum!

Lebih buruk ia boleh menyebabkan gangguan bipolar, ADHD, autisme, malah barangkali juga skizofrenia dan Alzheimer!!!

Janin dalam kandungan yang tidak mendapat omega-3 yang mencukupi daripada ibunya berkemungkinan mengalami masalah penglihatan dan saraf.

Kesihatan jantung
Omega-3 berfungsi menguatkan struktur sel pada organ jantung. Ia juga melancarkan peredaran darah terutamanya aliran keluar masuk dari jantung dengan mengurangkan kadar kolesterol jahat LDL dan meningkatkan kadar kolesterol baik HDL.

Jika tidak mendapat Omega-3 yang cukup, arteri akan mengeras, aliran darah menjadi perlahan, dan ini akan menyebabkan tekanan darah tinggi juga serangan jantung!!

Masalah kulit
Kekurangan Omega-3 boleh menyebabkan masalah kulit seperti kulit kasar, liang roma tersumbat, dan jerawat. Ia juga boleh menyebabkan penuaan pramasa seperti kulit berkedut akibat kurang sirkulasi darah dalam tubuh. Wajah yang berseri menunjukkan peredaran darah dalam tubuh lancar!

Alahan
Alahan adalah sensitiviti tubuh terhadap bahan2 tertentu contohnya seperti habuk, makanan, ubat dan sebagainya. Dengan menambah pengambilan Omega-3 dalam diet, masalah alahan dapat dikurangkan.

Alzheimer
Juga dikenali sebagai nyanyuk. DHA iaitu komponen utama dalam minyak ikan adalah asid lemak penting dalam otak dan retina iaitu lebih daripada 30% struktur lipid dalam neuron. Kekurangan DHA boleh menyebabkan depresi, ADHD (hiperaktif), dementia juga autisme.

Asthma
Asthma menyebabkan susah bernafas, semput dan batuk. Ini berlaku akibat penyumbatan saluran pernafasan dan penghasilan bahan yang dipanggil leukotrienes. Pengambilan Omega-3 dapat mengurangkan pengeluaran bahan tersebut, juga mampu melegakan pernafasan dengan membuang segala bendalir disekitar salur pernafasan.

Masalah berat badan
Kekurangan Omega-3 boleh menyebabkan kenaikan berat badan. Bagaimana? Ini kerana, apabila kita tidak mendapat Omega-3 yang secukupnya, lemak dan minyak yang kita makan tidak dapat dikeluarkan dari tubuh. Lemak tersebut tidak digunakan untuk ditukar kepada tenaga sebaliknya ia melekat pada salur darah malah lebih teruk disekitar organ penting seperti jantung dan hati. Ini punca masalah utama penyakit jantung, darah tinggi dan kencing manis.

Sakit sendi
Apabila usia meningkat atau juga apabila berat badan meningkat, fungsi sendi semakin lemah kerana bendalir penyambung antara sendi semakin berkurang. Mereka yang mempunyai berat berlebihan sering mengadu sakit sendi kerana berat berat badan menyebabkan tekanan ke atas sendi. Omega-3 berfungsi mencegah radang sendi dan melincirkan pergerakan antara sendi. Omega-3 juga membantu menambah kepadatan jisim tulang.

Autisme
Kajian mendapati ibu mengandung yang mengambil suplemen Omega-3 semasa hamil kurang berisiko mendapat anak autisme kerana kandungan DHA yang tinggi. Ia juga mampu meningkatkan tumpuan dan memori anak2 autisme juga pengidap sindrom hiperaktif (ADHD).


Simptom kekurangan Omega-3 yang lain

 kelesuan
 lemah ingatan
 kulit kering
 tekanan dan perubahan mood (mood swing)
 peredaran darah perlahan
 masalah jantung
 diabetes

Sumber utama omega-3 ialah ikan seperti salmon, mackerel, halibut, anchovies, sardin, tuna dan hering. Dalam tumbuhan, Omega-3 terdapat pada flaxseed oil, minyak canola, soya, biji labu, walnut dan beberapa jenis kekacang.

SMS/WSP IDA DI 019-4513242 UNTUK HARGA ISTIMEWA...:)