Tuesday 17 June 2014

Rawatan Kesuburan Isteri



Anak atau zuriat adalah pengikat kasih sayang antara suami dan siteri. Tetapi bila sudah lama berkahwin tetapi belum mempunyai rezeki untuk memiliki anak, sesuatu perlu di lakukan sekadar usaha sebelum bertawakkal kepadaNya.

Menurut Menteri Kesihatan datuk Liow Tiong Lai, 10-15% pasangan suami isteri di Malaysia menghadapi masaalah kesukaran untuk mendapat zuriat


Ada dikalangan kita yang mengalami masaalah keTIDAKSUBURAN disebabkan masaalah period yang tidak teratur, senggugut yang teruk, rahim yang lemah dan sebagainya. Keadaan ini dapat dirawat sebenarnya. Bukan 'dead end' atau jalan mati dan Set Kesuburan Shaklee adalah salah satu ikhtiar


Mengapa Set Kesuburan Shaklee membantu masaalah keTIDAKSUBURAN isteri??
  • Menyeimbangkan hormon bagi wanita.
  • Membantu masaalah kitaran haid yang tidak normal
  • Membantu melegakan senggugut yang teruk
  • Memberi kesihatan kepada sistem reproduktif. Ini sangat penting untuk pembentukan janin ketika hamil.
  • Tambahkan hormon estrogen bagi isteri dan testosterone bagi suami.
  • Kehidupan di atas katil lebih hangat dan mesra.

Bagaimana Set Kesuburan Shaklee Membantu Hamil?
Set ini mengandungi multivitamin dan multimineral yang berasaskan bahan semulajadi. Merut kajian Harvard Medical School, tahap kesuburan boleh ditingkatkan dengan mengambil multivitamin dan multimineral.

Hal ini juga telah disahkan oleh Pakar Oncology Malaysia, Dr Hamid Arshad melalui Facebook beliau:



Jom kita lihat fungsi setiap satu supplement Shaklee yang boleh membantu dan merawat kesuburan isteri:

1-Energizing Soy Protein (ESP)
Price : RM 150

Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein adalah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses persenyawaan, pelekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.


2- GLA Complex
Price: RM 91.25

Diamalkan oleh wanita, terutama yang menghadapi masaalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti yang juga dikenali sebagai "Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)". Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, serta sangat-sangat membantu sperma berenang terus ke uterus, ke Tiub Fallopio dan ke telur (ovum). Tambahan pula, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan membantu sperma hidup lebih lama iaitu selama 5 hari di dalam tiub fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa isteri sedang subur (waktu ovulasi).
Selain itu, GLA berfungsi memberi keseimbangan hormon yang memberi kesan pusingan period yang tetap dan kurangkan kesakitan ketika datang bulan. Juga membantu mengecutkan cyst jika ada.

    3- B Compleks
    Price RM 53.75

    Penting untuk elak kemurungan (anti-stress) dan menstabilkan hormon. Uniknya Vitamin B Shaklee kerana ianya turut mengandungi Folic Acid dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon.
    Amat penting  bagi isteri mengambil B Complex untuk merancang kehamilan. Kandungan asid folik di dalamnya diperlukan untuk elak risiko spina bifida pada bayi (pembentukan tulang belakang yang tak sempurna). 

    Jom kita tgk beberapa testimoni customer saya sendiri yang berjaya hamil:







    Jadi apa tunggu-tunggu lagi. Usaha tak salah. Lagi Allah suka :)))

    No comments:

    Post a Comment