Monday 2 March 2015

42 Manfaat ESP Shaklee

JOM KENALI, APA ITU ESP?
 

ESP atau Soy Protein Isolate Powder (nama lama Energizing Soy Protein) merupakan sumber protein lengkap yang diperlukan badan dan diekstrak dari kacang soya. Ianya membentuk sel otot yang sempurna bagi meningkatkan metabolisme pembakaran lemak di samping mengekalkan kepejalan otot. Hasilnya badan langsing tapi tidak menggeleber. Ianya juga mengawal paras kolesterol dan paras gula yang normal dalam darah. Diuji secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam lamanya (energy-booster) dan dapat membekalkan separuh keperluan kalsium untuk kekuatan tulang.


Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.
Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.


DENGAN ESP KULIT CANTIK, SUSU BANYAK DAN PEKAT SERTA BABY CEPAT KENYANG


Mesti ada yang tertanya apa yang perlu dibuat untuk dapat semua tu. Jawapan sebenarnya ringkas je, anda haruslah mengamalkan pemakanan yang penuh khasiat dan seimbang, rajin bersenam untuk tingkat metabolisme badan agar badan kekal langsing dan amalkan makanan yang kaya dengan protein bagi pembentukan sel yang sihat.




Haaa senang kan caranya untuk dapatkan semua khasiat di atas tu.. hehe nampak senang tapi bukan mudah. Dengan kesibukan harian dan cara hidup zaman sekarang yang asyik terkejar-kejar je, mampukah kita pastikan diet seharian seimbang atau kita mampu bersenam paling kurang 20 minit setiap hari atau makanan yang kita ambil mengandungi protein dan zat lengkap. Hmmm tepuk dada tanya iman masing-masing.




KHASIAT DAN MANFAAT ESP SHAKLEE

1. Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14g protein soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan ini amat baik untuk jantung.
2. Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim serta hormon yang teratur.
3. Paras glisemik indeks yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah normal.
4. Membantu menyokong sistem imun, mengekalkan tahap kolesterol normal dan menggalakkan kesihatan jantung dan prostat.
5. Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
6. Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
7. Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.
8. Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.
9. Membekalkan tenaga.
10. Menyuburkan kesihatan kulit, rambut, kuku dan otot.
11. Penting untuk kanak-kanak, ibu menyusukan anak dan mereka yang sedang pulih dari sakit.
12. Menjadikan kulit muka cantik, halus, gebu dan berseri.
13. Membekalkan tenaga berjam lamanya menjadikan badan cergas dan tidak cepat letih.
14. Membantu menghilangkan jeragat dan parut di muka (parut jerawat juga).
15. Bagi ibu mengandung, ESP membantu menyokong tumbesaran bayi dan kesihatan ibu.
16. Membantu melancarkan penyusuan susu ibu.
17. Membantu meningkatkan penghasilan susu ibu dengan lebihpekat dan banyak.
18. Membantu badan ibu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim menjadikan bayi anda cepat kenyang dan kurang meragam.
19. Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur.
20.Cepat kenyang dan membantu menguruskan berat badan.
21.Memberi tenaga berpanjangan kepada badan dan meningkatkan kesihatan tubuh secara menyeluruh.
22.Membantu tumbesaran fetus dan memastikan kesihatan ibu mengandung di tahap optimum.
23. Membantu mempersiapkan badan ibu untuk penyusuan yang lancar lepas bersalin.
24. Untuk yang alami masalah kesuburan, ESP membantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat dan sempurna.
25.ESP meningkatkan penyerapan protein, mengatasi masalah angin dan ketidakselesaan perut, mengatasi masalah gastrik.
26. ESP mengurangkan paras kolesterol dalam darah sebanyak 23%.
27.60 kajian menunjukkan protein soya meningkatkan ketumpatan tulang.
28.2 kajian menunjukkan pengamalan ESP dan Vitamin E serentak merendahkan sehingga 40% LDL (kolesterol buruk) yang membawa risiko darah tinggi dan sakit jantung.
29. 4 kajian menunjukkan ESP menghalang LDL (kolesterol buruk) dari teroksida bagi mengelakkan risiko strok dan arteri tersumbat yang membawa kepada sakit jantung.
30. ESP menghalang pembentukan batu karang yang biasa dialami oleh lelaki.
31. ESP mengelakkan kerosakan buah pinggang. Protein haiwan boleh rosakkan buah pinggang tapi protein dari soya akan melindungi buah pinggang.
32. ESP mengandungi kandungan protein lengkap dan isoflavene mencukupi dimana isoflavene adalah bahan semulajadi yang diperlukan badan untuk melawan kanser.
33. Protein dan isoflavene dalam ESP bertindak serentak untuk menghalang sel tidak normal untuk terus membiak menjadi sel kanser.
34. Protein soya menghalang sel kanser dari merosakkan arteri dan menyerap nutrisi dari badan.
35. Protein soya meningkatkan aktiviti sel darah putih yang merupakan sistem pertahanan badan kita dalam melawan serangan, penyakit dan jangkitan bacteria/virus.
36. Lysine dalam ESP jika diamalkan dengan Vitamin C mengurangkan risiko kanser usus sebanyak 90%.
37. ESP jika diamalkan dengan flavanoids mengurangkan risiko kanser payudara sebanyak 10 kali ganda.
38. ESP jika diamalkan bersama Shaklee Carotomax dan Ostematrix mengurangkan pembiakan sel kanser sebanyak 10x ganda.
39. Protein ESP menggalakkan proses pemulihan sel rosak kepada sel sihat untuk fungsi badan yang sempurna.
40. ESP terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam lamanya.
41. ESP membina sel otot, kulit dan hormone yang seimbang, menyokong sistem imunisasi badan, dan menyokong kesihatan jantung dan prostat (lelaki).
42. ESP mengawal ‘mood swing’ pada wanita ketika PMS dan wanita menopause.


Sebenarnya ESP ni boleh diamalkan oleh sesiapa sahaja baik lelaki mahupun wanita, ibu menyusu atau tidak menyusukan anak, tua atau muda, sudah berkahwin atau belum berkahwin. Pendek kata asalkan anda tiada alahan pada kacang soya dan tiada kencing manis, anda boleh amalkan ESP ni. 

Diakui memang ramai, terutamanya para ibu yang ambil ESP ni sebagai milk-booster tetapi hasilnya bukan sahaja pada penyusuan yang makin lancar tetapi anda akan dapat merasakan semua kelebihan sepertimana tertera di atas.


Ketahuilah bahawa ESP sangatlah HOT PRODUK ni. Kenapa? Sebab khasiatnya memang jelas terbukti dan dalam masa singkat memang akan nampak kesannya pada tubuh anda.


Memang tidak dinafikan terlalu banyak keistimewaan Shaklee ESP ini. Harganya pula? Dengan harga runcit RM150.00 untuk 850g, tentu kesannya lebih menguntungkan berbanding harganya dan pastinya pelaburan anda berbaloi. Sehubungan itu, SILA 


HUBUNGI SAYA untuk sebarang pertanyaan, pesanan dan menikmati potongan harga istimewa.


No comments:

Post a Comment