Sunday, 13 September 2015

Tips Kempiskan Perut

Assalam...

Semua inginkan perut yang kempiskan? Ni sedikit tips untuk dikongsi...

Antara tips untuk mendapatkan perut kempis dengan cara yang sihat;

1) Pemanis buah

Perlu ELAKKAN mengambil pemanis buatan yang biasanya terdapat pada makanan pencuci mulut seperti kek dan gula-gula. Pemanis buatan sebenarnya dihasilkan khusus bagi mereka yang mengalami masalah diabetes. Namun, penggunaannya semakin meluas dalam industri makanan kerana harganya yang jauh lebih murah berbanding dengan gula biasa. Jika korang masih ingin menggunakan pemanis buatan, pastikan mengambilnya dalam kuantiti yang sangat kecil.



2) Sayuran bergas

WALAUPUN sayur merupakan makanan yang penting terutama untuk menguruskan badan, namun terdapat beberapa sayur-sayuran yang mempunyai gas. Contohnya brokoli, kubis, kailan dan lain-lain lagi. Walaupun begitu sayuran jenis ini tetap mempunyai zat besi seperti yang diperlukan oleh badan. Sebaik-baiknya ambil sayuran ini dalam jumlah yang kecil sahaja bagi mengelakkan masalah perut kembung.

3) Makanan awet

Makanan-makanan ringan seperti keropok, kentang, makanan dalam tin dan sebagainya merupakan makanan awet yang mempunyai kandungan natrium yang tinggi. Natrium dapat meninggalkan sisa di dalam badan sehingga menyebabkan pembesaran pada bahagian perut dan sekitar kawasan tubuh yang lain. Cuba elakkan pengambilan makanan sebegini demi memastikan perut kekal kempis.

4) Minuman berkarbonat

MINUMAN berkarbonat atau minuman bergas tidak sepatutnya wujud kerana ia mengandungi kandungan gula yang sangat tinggi, selain mengandungi gelombang udara yang akan tertinggal di sekitar perut seterusnya akan menyebabkan perut kembung dan membesar. Sebaik-baiknya minum air putih sekurang-kurangnya dua liter sehari bagi menyingkirkan segala toksik yang ada dalam badan.


Anda juga mengalami SEMBELIT???

Ni rahsia Ostematrix yang mungkin masih kurang diketahui...Ostematrix merupakan sumber kalsium dalam bentuk tablet. RAHSIANYA...ia juga mengandungi unsur Magnesium yang merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

UNSUR LAIN SEPERTI:

1. Vitamin D - Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu menyambil supplement vitamin D.

2. Zink, boron, manganese dan kuprum – Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan mengahalang arthritis