Thursday 15 October 2015

Papermint Ginger Pluss shaklee

Kebaikan dan Kelebihan Peppermint Ginger Plus Shaklee
Peppermint Ginger Plus dari Shaklee mempunyai kelebihan dan kebaikan yang banyak setanding dengan vitamin-vitamin Shaklee yang lain. Kebaikan dan kelebihan yang ada pada produk ini menyebabkan ia menjadi pilihan ramai pengguna yang mempunyai masalah berikut:
Wanita mengandung yang mempunyai masalah loya dan morning sicknessMereka yang gemar mengembara dan serik mengalami mabuk laut/daratMereka yang sering mengalamimasalah gastrik dan anginMereka yang sering mengalamikembung perutMereka yang sering mengalamimasalah pencernaan.

Peppermint Ginger diperbuat dari bahansemulajadi dan bukan bahan sintetik . Ia telah diuji secara klinikal dan terbukti mengatasi masalah-masalah yang dinyatakan. Kelebihan Peppermint Ginger diterangkan melalui kandungan bahan herba terpilih iaitu 4 herba dari Barat dan Timur iaitu:
Pudina (Peppermint)
Melegakan otot perut, Ia mempunyai kesan penenangMembantu dalam penghadaman.Membantu mengurangkan mabuk laut/darat.Membantu melegakan kesakitan gastrik, pedih ulu hati dan cirit-biritSelain itu, ia melegakan kesan-kesan sampingan seperti muntah dan kehilangan selera makan yang timbul kesan dari rawatan kemoterapi.Pudina meransang pengeluaran peluh, oleh itu menyekat demamapabila seseorang itu mengalami selsemaRasa sejuk dan menyegarkan daripada pudina membantu memelihara pemikiran yang jelas dan meningkatkan fokus.

Halia

Halia meransang rembesan enim salvia untuk pencernaan makanan.Ia melegakan ketidakselesaan perutdan usus, sakid haid, loya dan mual angin ketika mengandung, selepas melahirkan anak (semasa pantang).Satu kajian di United Kingdom menunjukkan bahawa haliamenghalang muntah selepas pembedahan.
Bacaan lanjut mengenai Halia : 10 Kelebihan Halia yang mungkin kita tidak tahu.
Pokok adas (fennal)
Orang-orang Eropah mengambil biji adas selepas makan untukmenghilangkan kembung perut. Ia melegakan sakit perut, melegakan gejala flu. Juga, Ia dapat membantu dalammasalah elergi dalam saluran usus.

Cekur Manis (anise)

Digunakan oleh orang-orang Mesir purba. Ia melegakan masalah pencernaan dan gejala kesakitan haid, batuk dan kahak. Meransang rembesan jus gastrikuntuk pencernaan, menahan kulat yang menyebabkan penyakit kulit yang biasaMelegakan haba dimusim panas dan lembab Memberi peredaran tenaga di dalam badan dan lembut pada perut

No comments:

Post a Comment